Onze school

U vindt Kinderboom in de wijk de Draaiboom te Kaatsheuvel. U vindt op deze website belangrijke informatie over onze school en de laatste nieuwsberichten. Actueel nieuws voor ouders vindt u ook altijd onder het kopje Actueel – nieuwsberichten. Wij wensen u veel plezier met het bekijken van deze website.

Algemene informatie

Kinderboom bestaat dit jaar 34 jaar. Dit schooljaar starten we met ruim 200 leerlingen. Bijna alle kinderen uit de wijk gaan naar Kinderboom, maar ook kinderen en ouders buiten de wijk weten de de weg naar onze school te vinden.

Kinderboom stelt zich voortdurend de vraag: ‘Wat heeft dít kind van ons nodig en hoe kunnen wij (ouders en leerkrachten) aan de behoeften van de kinderen voldoen?’ Het omgaan met elkaar (leerkrachten, ouders en leerlingen), de sfeer, is een belangrijk uitgangspunt in de schoolvisie. In de schoolgids kunt u lezen hoe wij dit verder invullen.

Kinderboom werkt intensief samen met de kinderopvangorganisatie KMB Kinderboom. KMB Kinderboom is gehuisvest in een nieuw gebouw dat op het terrein van de school staat. Samen werken we aan een ononderbroken ontwikkeling van de kinderen waarbij de overgang van opvang naar onderwijs vloeiend verloopt.